Apple Pay

Plaťte pohodlně svým iPhonem nebo hodinkami Apple Watch

Přeměňte své Apple zařízení v peněženku a plaťte bezkontaktně v obchodech nebo vybírejte hotovost v bankomatech.
Rychle, jednoduše a bezpečně.

Proč využívat Apple Pay?

Začínáme s Apple Pay

Abyste mohli aplikaci Apple Pay využívat, stačí mít iPhone 6 nebo novější a naši platební kartu.
Aktivace je možná v aplikaci Richee nebo Apple Wallet. V obou případech vám zabere chviličku. Za minutu máte hotovo.

Aktivace v aplikaci Richee


Aktivace v aplikaci Wallet

Aktivaci můžete provést také v aplikaci Wallet, která je automaticky nainstalovaná ve vašem iPhonu. Postup je velmi podobný aktivaci v aplikaci Richee. Svou platební kartu od Banky CREDITAS přidáte do aplikace Apple Wallet takto:

  • 1
    V pravém horním roku klikněte na tlačítko plus. Tím se aktivuje fotoaparát (případně lze údaje karty zadat ručně).
  • 2
    Fotoaparát nasměrujte na přední stranu zvolené platební karty.
  • 3
    Potvrďte podmínky banky.
  • 4
    Následuje ověření vaší totožnosti, a to odesláním jednorázového hesla pro aktivaci karty v Apple Pay na váš mobilní telefon.
  • 5
    Akci potvrďte vložením ověřovacího kódu. A máte hotovo!

Tip pro vás

Apple Pay můžete využívat i na hodinkách Apple Watch. Na iPhonu otevřete aplikaci Apple Watch, přes volbu „Moje hodinky“ a následně „Wallet a Apple Pay“. Máte-li už karty uložené v jiném Vašem zařízení, tyto karty se vám automaticky nabídnou pro přidání i v hodinkách, případně můžete použít odkaz „Přidat kartu“. Následný postup přidání karty do Apple Watch je prakticky totožný s přidáním karty do iPhone (potvrzení podmínek a zadání ověřovacího kódu z SMS).


Platíme s Apple Pay

Placení s Apple Pay je opravdu snadné. Způsob provedení platby se liší v závislosti na zvoleném zařízení.

Placení iPhonem s Face ID: Pokud chcete použít svou výchozí kartu, stiskněte dvakrát boční tlačítko a pohledem na iPhone proveďte ověření pomocí Face ID nebo zadejte kód. Podržte iPhone několik centimetrů od bezkontaktní čtečky, dokud se na displeji neobjeví Hotovo a symbol zaškrtnutí.

Placení iPhonem s Touch ID: Pokud chcete použít svou výchozí kartu, položte prst na Touch ID. Podržte iPhone několik centimetrů od bezkontaktní čtečky, dokud se na displeji neobjeví Hotovo a symbol zaškrtnutí.

Placení pomocí Apple Watch: Pokud chcete použít svou výchozí kartu, stiskněte dvakrát boční tlačítko a podržte displej Apple Watch několik centimetrů od bezkontaktní čtečky. Počkejte, dokud neucítíte jemné klepnutí.


Často kladené otázky (FAQ)

V případě, že zde nenajdete odpověď na svůj dotaz, volejte Klientskou linku 583 133 133.

  • Je používání Apple Pay bezpečné?

    Ano, platby jsou zcela bezpečné. Při používání Apple Pay jsou chráněny osobní údaje, data transakcí i informace o platbách. Přidáním karty do aplikace Apple Wallet se její číslo neukládá do zařízení ani do aplikace. Při placení nejsou údaje o kartě poskytovány ani společnosti Apple, ani obchodníkům. Apple Pay navíc chrání transakce pomocí bezpečnostních funkcí zařízení – Face ID, Touch ID nebo kódu.

  • V čem se liší způsoby přidání karty do Apple Pay přes Apple Wallet a přes Richee aplikaci?

    Přidání karty prostřednictvím aplikace Richee je pohodlnější, protože ověření uživatele již zajišťuje přihlášení do aplikace a ověření uživatele i karty probíhá na pozadí bez nutnosti opisovat údaje z karty či zadávat SMS kód doručený na mobilní telefon. Aplikaci Richee můžete využívat i tehdy, pokud nemáte Richee účet.

  • Jak přidat a používat kartu v Apple Watch?

    Na iPhonu si otevřete aplikaci Apple Watch, klepněte na volbu Moje hodinky a potom na volbu Wallet a Apple Pay. Máte-li již karty uložené na jiných zařízeních Apple nebo jste nedávno některé karty odstraňovali, karty se vám nabízejí i pro přidání do hodinek. Vedle ikony karty zvolte volbu Přidat a zadejte CVC2 kód této karty, potvrďte podmínky používání služby, zadejte kód zaslaný SMS zprávou na mobilní telefon. Pokud se vám požadovaná karta nenabízí, pokračujte přes volbu Přidat kartu, následujte instrukce na obrazovce. Proces přidání karty do Apple Watch je prakticky totožný s procesem přidání karty prostřednictvím aplikace Apple Wallet (zadání údajů karty, potvrzení podmínek, ověření prostřednictvím SMS kódu).

  • Jak mám správně přiložit mobil k platebnímu terminálu?

    Mobil přikládejte k terminálu zadní částí telefonu a chvíli ho přidržte. Záleží i na umístění NFC antény u konkrétního typu mobilu (nejčastěji bývá v místě baterie, případně okolo fotoaparátu). U mobilu se slabší NFC anténou může bránit spojení mobilu s platební terminálem i pouzdro.

  • Mohu platit mobilem, i pokud nejsem připojený/á k internetu?

    Ano, platit můžete i bez připojení k internetu. Internetové připojení potřebujete při přidání karty do zařízení, resp. do služby Apple Pay. Doporučujeme občas k internetu zařízení připojit z důvodu aktualizace a synchronizace.

  • Mohu platit hodinkami, pokud u sebe u sebe nemám iPhone, se kterým je aplikace Apple Watch spárována?

    Ano, použití hodinek není závislé na přítomnosti jiného zařízení (iPhone, iPad) s aplikací Apple Watch, prostřednictvím kterého přidání karty do hodinek proběhlo. V aplikaci Apple Watch na spárovaném zařízení můžete kartu v hodinkách spravovat, v aplikaci máte dostupné i detaily k transakcím. Doporučujeme občas hodinky s tímto zařízením spárovat z důvodu aktualizace a synchronizace.

  • Mohu prostřednictvím iPhone nebo Apple Watch vybírat hotovost z bankomatu?

    Ano, a to v případě, že je bankomat vybaven bezkontaktní NFC čtečkou. Postupujte stejně jako při provádění platby, telefon přiložíte ke čtečce (bývá opatřena symbolem pro bezkontaktní použití). Na obrazovce bankomatu budete vždy vyzváni k zadání PIN karty. Dále postupujte dle instrukcí na obrazovce bankomatu.

  • Jaký PIN mám zadat v případě, že se mi tento požadavek objeví na platebním terminálu nebo bankomatu?

    Na platebním terminálu i v bankomatu zadáváte stejný PIN jako při platbě nebo výběru platební kartou. Při použití na bankomatu je PIN vyžadován vždy. Při platbě kartou u obchodníka obvykle PIN nebývá vyžadován, protože platba je zabezpečena/autorizována prostřednictvím Face ID, Touch ID nebo kódu. V některých zemích a oblastech ale může být PIN vyžadován.

  • Jaké poplatky jsou se službou Apple Pay spojené?

    Služba Apple Pay je zdarma.

  • Co je to výchozí karta a jak ji můžu změnit?

    První platební karta přidaná do Apple Wallet je nastavena jako výchozí. Pokud je přidáno více karet, lze jednoduše výchozí kartu změnit.

    Na iPhonu nebo iPadu přejděte do Nastavení – Apple Wallet a Apple Pay, v sekci Předvolby transakcí lze změnit výchozí kartu. Jednoduše lze výchozí kartu změnit také přímo v aplikaci Apple Wallet. Po otevření Apple Wallet stačí podržet požadovanou kartu a přetáhnout ji před ostatní karty.

    Pro Apple Watch nastavíte výchozí kartu na iPhonu v aplikaci Apple Watch, přes Moje hodinky > Apple Wallet a Apple Pay > Výchozí karta zvolíte novou kartu.

  • Jak můžu provést platbu jinou než výchozí kartou?

    Jestli máte v Apple Wallet uloženo více karet, pro platbu bude automaticky použita výchozí karta, pokud před platbou kartu nezměníte.

    iPhone X a novější: Stiskněte 2x boční tlačítko. Když se zobrazí výchozí karta, klepněte na ni a dalším klepnutím zvolte jinou kartu. Pohledem na iPhone proveďte ověření pomocí Face ID a zaplaťte podržením telefonu u čtečky.

    iPhone 8 a starší: Podržte zařízení u čtečky, ale nepokládejte prst na Touch ID. Když se zobrazí výchozí karta, klepněte na ni a dalším klepnutím zvolte jinou kartu. Položte prst na Touch ID a zaplaťte.

    Apple Watch: Stiskněte 2x boční tlačítko. Když se zobrazí výchozí karta, přejetím prstem do strany zvolte jinou kartu. Následně zaplaťte podržením hodinek u čtečky.

  • Jak poznám na výpisu platbu Apple Pay od těch ostatních?

    Platbu Apple Pay na výpisu ani v internetovém bankovnictví zatím nijak nerozlišujeme od ostatních plateb kartou. Přehled posledních transakcí provedených s Apple Pay je k dispozici přímo v aplikaci Apple Wallet (nebo v aplikaci Apple Watch) na detailu karty.

  • Nedaří se mi přidat kartu do Apple Pay.

    Ujistěte se, že:

    • Nacházíte se v zemi nebo oblasti, kde je služba Apple Pay podporována.

    • Používáte vyhovující zařízení.

    • Máte aktuální verzi iOS, watchOS nebo macOS, případně aktualizujte na nejnovější.

    • Přidáváte platební kartu vydanou Bankou CREDITAS. Karta musí být platná a aktivní.

    • V případě přidávání karty přes Apple Wallet zadáváte správné údaje platební karty – celé číslo karty, platnost, CVC2 kód ze zadní strany karty. Při načtení karty přes fotoaparát údaje zkontrolujte.

    • Je vám doručována SMS zpráva s kódem nutným pro registraci na aktuálně používaný telefon, případně že jste správně opsali kód zaslaný SMS zprávou pro registraci karty.

    • Jste připojeni k internetu.

    • Přihlaste se k iCloud svým Apple ID.

  • Jak postupovat, pokud se mi nedaří provést platbu přes Apple Pay?

    Ujistěte se, že:

    • Platební karta uložená v aplikaci Apple Wallet (pro hodinky v aplikaci Apple Watch) je aktivní a stále platná (neskončila její platnost).

    • Máte dostatečný disponibilní zůstatek a není vyčerpán týdenní limit karty.

    • K oddálení telefonu či hodinek nedošlo předčasně, zkuste přiložit zařízení ke čtečce ještě jednou. Telefon/hodinky od terminálu oddalte až v případě, kdy se na displeji zobrazí potvrzení platby.

    • Sledujte instrukce na terminálu, výjimečně může být pro provedení platby vyžadován PIN.

    • Starší typy terminálů nemusí tuto technologii podporovat.

  • Při platbě v obchodě vidím na iPhone symbol zaškrtnutí a „Hotovo“, ale terminál hlásí, že transakce byla zamítnuta. Jak tomu mám rozumět?

    Tato zpráva na telefonu (Hotovo a symbol zaškrtnutí) znamená, že operace je dokončena, ale neznačí její výsledek (např. iPhone ukazuje „Hotovo“, tj. transakce byla provedena, autorizována, ale výsledkem je zamítnutí např. z důvodu nedostatku prostředků na účtu).

  • Jak se tedy dozvím o tom, s jakým výsledkem byla transakce provedena?

    O každé transakci obdržíte notifikaci. Na iPhone vám přijde notifikace, ve které budou uvedeny detaily transakce (název obchodníka, částka, v případě zamítnutí i stav).

  • Mohu přidat svoji platební kartu Apple Pay ve více zařízeních?

    Ano. Kartu lze mít uloženou na více zařízeních, na každém zařízení je nutné kartu uložit samostatně. Stejnou kartu tak můžete mít uloženou například v iPhone i Apple Watch.

  • Je možné do Apple Wallet uložit více platebních karet?

    Ano, maximální počet karet, které lze do zařízení uložit, závisí na konkrétním zařízení. U nejnovějších modelů je to až 12 karet, u starších modelů to může být 8 karet.

  • Jak lze platit s Apple Pay v aplikacích či na webu?

    V aplikacích a na internetu můžete kartou uloženou ve Walletu zaplatit všude tam, kde je jako možnost platby uvedený tento způsob platby – Apple Pay.

    V aplikacích kliknete na tlačítko Apple Pay a zvolíte způsob platby přes Apple Pay, zkontrolujete údaje a potvrdíte platbu.

    iPhone X a novější nebo iPad s Face ID: Stiskněte dvakrát boční tlačítko a potom použijte Face ID nebo heslo.

    iPhone 8 a starší nebo iPad bez Face ID: Použijte Touch ID nebo kód.

    Apple Watch: Stiskněte dvakrát boční tlačítko.

    Na Macu s Touch ID provedete potvrzení platby přímo přes Touch ID (Touch ID musí být zapnuté). Na modelech bez Touch ID je nutné mít zapnutý Bluetooth, potvrzení platby bude dokončeno na souvisejícím zařízení, iPhonu nebo Apple Watch, které jsou poblíž a jsou přihlášené ke stejnému iCloud účtu.

  • Co mám dělat, pokud již nechci využívat kartu pro Apple Pay?

    Prostřednictvím aplikace Apple Wallet / Watch na detailu karty zvolte možnost Odstranit kartu. Tímto krokem se neruší vydaná (nejčastěji plastová) karta, ale pouze její použití v daném zařízení (iPhone, Apple Watch).

  • Je možné znovu registrovat v minulosti již používanou kartu a následně odebranou kartu?

    Ano, je to možné.

  • Je nutné blokovat kartu, pokud ztratím mobilní telefon?

    Ne, stačí zabezpečit mobilní telefon. Když používáte Apple Pay, musíte všechny nákupy autorizovat pomocí Face ID, Touch ID nebo zadáním kódu. Tyto funkce zabraňují tomu, aby Apple Pay na vašem iPhonu, iPadu, Apple Watch nebo Macu mohl použít někdo jiný.

    Pozastavení nebo trvalé odebrání možnosti platit z konkrétního zařízení pomocí Apple Pay můžete provést na stránce účtu Apple ID – postupujte dle instrukcí společnosti Apple v případě ztráty či krádeže. Odebráním budou Vaše karty pozastaveny nebo budou z Apple Pay odstraněny. Pokud nemáte tuto možnost, obraťte se na nás a odebrání karet z daného zařízení zajistíme za vás.

  • Na jaké telefonní číslo mi přijde SMS zpráva nutná pro registraci přes Apple Wallet, lze toto číslo změnit?

    Kód potřebný pro registraci karty Vám přijde na mobilní telefon, který je u dané karty registrovaný jako 3DS telefon. V rámci registrace vidíte částečně maskované číslo mobilního telefonu, zobrazují se poslední 4 číslice. Na detailu konkrétní platební karty v Internetovém bankovnictví, Mobilním bankovnictví či aplikaci Richee uvidíte celé telefonní číslo. Pokud dané telefonní číslo již nepoužíváte a potřebujete provést jeho změnu, zastavte se na kterékoliv z poboček nebo proveďte jeho změnu sami prostřednictvím Internetového bankovnictví.


Poplatky

Mobilní služby Apple Pay jsou jednoduše bez poplatků.